Сергий Радонежский құрметіндегі ЖМ орта мектеп кітапханасы туралы Ереже

1. Жалпы ережелер

1.1. Осы ереже «Сергий Радонежский құрметіндегі орта мектеп» ЖМ кітапханасына қойылатын талаптардың деңгейін айқындайды. Петропавл қаласы.
1.2. Мектеп кітапханасы өз қызметінде басшылыққа алады:
Қазақстан Республикасы Президентінің Жарлықтарымен және мәдениетті, білім беруді және кітапхана ісін дамытуды айқындайтын Үкімет Қаулыларымен, жоғары тұрған органдардың білім беру және кітапхана мәселелері жөніндегі нұсқаулық-әдістемелік материалдарымен, мектептің оқу жоспарларымен және осы Ережемен.
1.3. Мектеп кітапханасының қызметі қазақстандық мәдени және білім беру дәстүрлеріне сәйкес ұйымдастырылады. Кітапхананың білім беру және ағарту функциялары жалпыадамзаттық мәдениеттің жетістіктеріне негізделген.
1.4. Кітапхана оқу — тәрбие процесін әдебиетпен және ақпаратпен қамтамасыз ететін мектептің құрылымдық бөлімшесі, сондай-ақ білімді тарату, рухани және зияткерлік қарым-қатынас, мәдениет орталығы болып табылады.
1.5 Кітапханада мектеп оқушыларына, педагог қызметкерлерге, техникалық персоналға, қала тұрғындарына уақытша пайдалануға берілетін әмбебап әдебиет қоры бар.
1.6. Кітапхана оқырмандар үшін қол жетімді және ақысыз.
1.7. Кітапхана қорларына және басқа да кітапханалық ақпаратқа қол жеткізу тәртібі, негізгі қызметтердің тізбесі және оларды кітапханамен ұсыну шарттары кітапхананы пайдалану қағидаларында айқындалады.

2. Кітапхана міндеттері

2.1. Қорды мектеп бейініне және оқырмандардың ақпараттық қажеттіліктеріне сәйкес баспа және электрондық басылымдармен толықтыру.
2.2. Жергілікті, аймақтық, ұлттық және халықаралық ресурстарға қол жетімділікті қамтамасыз ету, сондай-ақ оқырмандарды әртүрлі идеялармен, пікірлермен және тәжірибелермен таныстыруға мүмкіндік беретін басқа мүмкіндіктерді пайдалану.
2.3. Оқушыларға, педагогтарға және оқырмандардың басқа да санаттарына кітапханалық және ақпараттық-библиографиялық қызмет көрсету арқылы оқу-тәрбие процесін және өзін-өзі тәрбиелеуді қамтамасыз ету.
2.4. Оқырмандарда тәуелсіз кітапхана пайдаланушысының дағдыларын қалыптастыру: кітапты және басқа да ақпарат тасымалдаушыларды пайдалануды, ақпаратты іздеуді, іріктеуді және сыни бағалауды үйрету.
2.5. Балалардың оқу мен оқу әдеттері мен қуаныштарын, сондай-ақ кітапхананы өмір бойы пайдалану қажеттіліктерін дамыту және қолдау.
2.6. Дәстүрлі технологияларды жетілдіру және жаңа кітапханалық технологияларды игеру.
2.7. Кітапханалық-ақпараттық қызметтер ассортиментін кеңейту, ұйымдастыру техникасын пайдалану және кітапханалық-ақпараттық процестерді компьютерлендіру негізінде олардың сапасын арттыру.

3. Кітапхана функциялары

3.1. Оқушылардың кітапханалық-библиографиялық және ақпараттық мәдениетін қалыптастыратын білім мен басқа да ақпаратты тарату, білім беру процесіне қатысу. Кітапхананың негізгі функциялары: білім беру, ақпараттық және мәдени.
3.2. Білім беру бағдарламаларына сәйкес кітапхана қорын қалыптастыру. Кітапхана салалық құрамы бойынша әмбебап оқу, көркем, анықтамалық, ғылыми-танымал әдебиеттер қорын, оқушыларға арналған мерзімді басылымдарды; ғылыми-педагогикалық, әдістемелік, анықтамалық әдебиеттерді, педагог қызметкерлерге арналған мерзімді басылымдарды жинақтайды. Кітапхана қоры кітаптардан, брошюралардан, мерзімді басылымдардан тұрады,
3.3. Абонементте, оқу залында және кітапхана аралық абонемент бойынша оқырмандарға үздіксіз және жедел кітапханалық қызмет көрсету.
3.4. Жаңа ақпараттық және кітапханалық технологияларды, ұйымдастырушылық нысандар мен жұмыс әдістерін енгізу мақсатында кітапхана қызметінің негізгі бағыттарын талдау негізінде жетілдіру.
3.5. Пайдаланушының мүдделерін барынша ескере отырып, оқырмандарға сараланған, дербестендірілген қызмет көрсетуді ұйымдастыру.
3.6. Оқырмандардың сұраныстарын ескере отырып, ақпараттық-библиографиялық қызмет көрсету.
3.7. Оқушыларға, педагогтарға, ата-аналарға анықтамалық-библиографиялық қызмет көрсету.
3.8.Кітап іздеу және таңдау кезінде оқырмандарға кеңес беру, оқушылармен (кесте бойынша, жоспар бойынша) кітапханалық-ақпараттық білім негіздері бойынша, мәдениетті тәрбиелеу және шығармашылық оқу бойынша сабақтар өткізу, ақпарат іздеу дағдылары мен дағдыларын қалыптастыру.
3.10. Жеке, топтық, бұқаралық жұмыс түрлері (әңгімелер, көрмелер, библиографиялық шолулар, кітап талқылаулары) арқылы әдебиеттерді насихаттау.
3.11. Қызметкерлердің біліктілігін арттыру, олардың өздігінен білім алуы мен кәсіптік білім алуы үшін жағдай жасау..
3.12. Белгіленген тәртіпке сәйкес кітапхана қорын есепке алу және оқырмандарға қызмет көрсету бойынша қажетті құжаттаманы жүргізу.
3.13. Кітапхана қорының оңтайлы құрамын қалыптастыру мақсатында оқырман сұранысының жай-күйін (оны қанағаттандыру дәрежесін) зерттеу.
3.14. Кітапхана қорынан қолданыстағы құжаттарға сәйкес бейінді емес, дублеттік, мазмұны бойынша ескірген, тозығы жеткен әдебиеттерді алып тастау.
3.15. Басқа кітапханалармен өзара әрекеттесу.
3.16. Кітапхана қызметі туралы оқырмандарды жүйелі түрде ақпараттандыру.
3.17. Оқырмандарға қызмет көрсету үшін тиісті санитарлық-гигиеналық режимді және қолайлы жағдайларды қамтамасыз ету
3.18. Кітапхана қорын сақтаудың және сақтаудың қажетті режимін қамтамасыз ету, оған сәйкес оқулықтарды сақтау жеке үй-жайда жүзеге асырылады.
3.19. Кітапхана қорын сақтау бойынша жұмысты ұйымдастыру.

4. Басқару. Құрылым және штаттар.

Материалдық-техникалық қамтамасыз ету
4.1. Мектеп кітапханасының қызметіне басшылық пен бақылауды мектеп директоры жүзеге асырады, ол кітапхана қызметінің барлық тараптары үшін жауап береді, сапалы және тиімді жұмыс істеу үшін қажетті жағдайлар жасайды.
4.2. Кітапхана жұмысын ұйымдастыруға және қызметінің нәтижелеріне мектеп директорына тікелей бағынатын және педагогикалық кеңестің мүшесі болып табылатын кітапхана меңгерушісі жауап береді.
4.3. Кітапхана меңгерушісі арнайы кітапхана білімі бар адамдар қатарынан мектеп директорының бұйрығымен тағайындалады.
4.4. Мектеп кітапхананы оқулықтарды, кітап қоймасын, оқу залын сақтауға арналған қажетті жайластырылған үй-жайлармен, өрт дабылымен және бекіту құрылғыларымен; мүкәммалмен; техникалық құралдармен; кеңсе керек-жарақтарымен; кітапхана және ұйымдастыру техникасымен жабдықталған үй-жайлармен қамтамасыз етеді.
4.5. Кітапхананы ұстауға арналған шығыстар мектеп шығындарының жалпы сметасында көзделеді.
4.6. Мектеп директоры белгіленген нормативтерге сәйкес әдебиеттерді сатып алуға және басқа да шығыстарға тұрақты қаржыландыруды қамтамасыз етуге міндетті. Демеушілік инвестициялар да қолданылады.
4.7. Кітапхана өз жұмысын кітапхана процестеріне уақыт нормаларын ескере отырып жасалған жоспар негізінде жасайды. Кітапхана жоспары мектептің жалпы жылдық жоспарының бөлігі болып табылады.
4.8. Кітапхана жыл сайын мектеп дирекциясы мен қалалық білім беру басқармасына атқарған жұмыстары туралы статистикалық есеп береді.
4.9. Кітапхана қызметкерлері семинарларда, біліктілікті арттыру курстарында, өздігінен білім алу жолымен, сондай-ақ біліктілікті арттырудың басқа да нысандарын пайдалана отырып, жүйелі түрде біліктілігін арттырады.
4.10. Қорды сапалы жинақтау және кітапханалардың озық тәжірибесін зерделеу және біліктілігін арттыру мақсатында кітапханашыларға аптасына бір әдістемелік күн (бейсенбі) бөлінеді. Бұл күн семинарларға, кітапханашылар жиналыстарына, құжаттамамен жұмыс істеуге пайдаланылады.
4.11. Кітапхананың жұмыс режимі еңбек заңнамасына, мектептің жұмыс кестесіне, сондай-ақ ішкі еңбек тәртібі ережелеріне сәйкес белгіленеді.
4.12. Айына бір рет (айдың соңғы күні) кітапханада санитарлық күн өтеді, онда кітапхана оқырмандарға қызмет көрсетпейді.
4.13. Кітапхананың штаты және лауазымдық айлықақыларға қосымша ақылар мен үстемеақыларды қоса алғанда, еңбекақы мөлшері қолданыстағы нормативтік құқықтық құжаттарға сәйкес белгіленеді.
4.14. Белсенді жұмысы үшін кітапхана қызметкерлері Білім және мәдениет қызметкерлері үшін көзделген наградаларға, үздік белгілеріне ұсынылуы мүмкін
4.15 Кітапхана қызметкерлері мектеп директорымен бірлесіп қолданыстағы заңнамаға сәйкес Қор мен мүліктің сақталуына материалдық жауапты болады.
4.16 Кітапхана қызметкерлері өздерінің кәсіби құқықтарын қорғау үшін қоғамдық кәсіби ұйымдарға кіре алады.

5. Кітапхананың құқықтары мен міндеттері

Кітапхана қызметкерлері құқылы:

5.1. Осы Ережеде келтірілген міндеттерге сәйкес өз қызметінің мазмұны мен нысандарын дербес айқындау.
5.2. Кітапхананы пайдалану ережелерін әзірлеу.
5.3. Кітапхананы пайдалану ережелеріне сәйкес кітапхана пайдаланушылары келтірген залалдың түрі мен мөлшерін белгілеу.
5.5. Кітапхана алдына қойылған міндеттерді шешуге байланысты ақпаратқа: білім беру бағдарламаларына, оқу жоспарларына, мектептің жұмыс жоспарларына еркін қол жеткізуге.
5.6. Кітапхана қызметкерлерінің біліктілігін арттыруды ұйымдастыру, олардың өздігінен білім алуы үшін қажетті жағдайлар жасау, сондай-ақ олардың кітапхана қызметкерлерінің әдістемелік бірлестіктерінің жұмысына, ғылыми конференцияларға, кеңестерге, кітапханалық-ақпараттық жұмыс мәселелері жөніндегі семинарларға қатысуын қамтамасыз ету ісінде өңірлік білім беру органдары мен мектеп әкімшілігінің қолдауына.
5.7. Қоғамдық ұйымдардың жұмысына қатысу.
5.8. Заңнамада көзделген қосымша ақшалай төлемдерге.
5.9. Жыл сайынғы демалысқа күнтізбелік 30 күн
Кітапхана қызметкерлері жауапты:
5.11. ҚР Еңбек туралы заңнамасымен және мектеп-гимназияның ұжымдық шартымен реттелетін еңбек қатынастарын сақтау.
5.12. Осы Ережеде көзделген функцияларды орындау.
5.13. Қолданыстағы заңнамада көзделген тәртіппен кітапхана қорларының сақталуы.

Kazakh
Санат: